Strona: Publikacja w "Energies" / Politechnika Rzeszowska

Publikacja w "Energies"

2019-12-10
, red.  Bartosz Kowal

W ramach realizacji zadania nr 5 pn. „Napędy krytyczne przeznaczone dla systemów pokładowych statków powietrznych i pojazdów elektrycznych” przeprowadzono prace naukowo-badawcze, których wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie Energies (obecna punktacja ministerialna to 140 pkt, impact factor: 2.707).

Mróz Jan, Poprawski Wojciech, Improvement of the Thermal and Mechanical Strength of the Starting Cage of Double-Cage Induction Motors, ENERGIES (2019), 12(23), 4551; DOI: https://doi.org/10.3390/en12234551; IF 2018 =2.707


Celem niniejszej pracy było przeprowadzenie symulacji pola temperatury silnika indukcyjnego dwuklatkowego z nowym rozwiązaniem konstrukcyjnym klatki rozruchowej załączonego z zablokowanym wirnikiem i porównanie z rozwiązaniem klasycznym. W obliczeniach uwzględniono wzajemne powiązanie zagadnienia elektromagnetycznego i termicznego. Potwierdzona została skuteczność analizowanej konstrukcji w poprawie odporności klatki rozruchowej wirnika na narażenia termiczne Wykazano, że nałożenie tulejek na końcówki prętów rozruchowych znacznie obniży temperaturę połączenia prętów rozruchowych z pierścieniami i tym samym zwiększy odporności klatki rozruchowej wirnika na narażenia cieplne w czasie rozruchów silnika. Przeprowadzone badania symulacyjne pokazują, że dzięki nowej konstrukcji pozapakietowej części klatki rozruchowej w znacznym stopniu eliminuje się miejsca zagrożone przegrzaniem poprawiając niezawodność układu napędowego.

Powrót do listy aktualności

banner-v3.jpg

 

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję